Hijama

Doet Hijama pijn?

06/18/2020

Doet Hijama pijn?

Licht gespannen kwam zij de behandelkamer inlopen, je zag aan haar dat ze nog niet helemaal op haar gemak was. Een beetje angstig keek zij mij aan en zei dat het haar eerste keer was en dat ze erg zenuwachtig is voor haar behandeling. Ik probeerde haar gerust te stellen met een glimlach, maar dat lukte nog niet echt… Na een korte pauze vroeg ze: doet Hijama pijn? Aah, daar kwam de aap uit de mauw. Weer liet ik mijn glimlach zien en legde haar rustig uit hoe het voelt om een Hijama behandeling te ondergaan. Langzaamaan zag ik haar ontspannen en ze kon ook weer glimlachen. Herken jij jezelf hier ook in en zorgt dit er zelfs voor dat je geen Hijama durft te doen? Lees dan verder om te weten hoe Hijama voelt en of de krasjes pijnlijk zijn.

Hijama en krasjes

Tijdens een behandeling worden er cups op de huid geplaatst. Waar deze cups precies geplaatst worden op het lichaam wordt bepaald aan de hand van jouw klachten. Vervolgens worden deze cups vacuüm gezogen middels een pompje. Daarna worden de cups weer verwijderd en worden er kleine krasjes op de huid gemaakt. De krasjes voelen aan alsof je met een pincet haartjes uit de huid trekt. De cups worden weer teruggeplaatst en er wordt een kleine hoeveelheid bloed uit het lichaam gezogen. De cups worden geplaatst op de meridianen in het lichaam. De plaatsing van de cups op de meridianen resulteert in het verwijderen van stagnaties. Dit zorgt voor een betere doorbloeding en het zorgt er tevens voor dat afvalstoffen en deels afgebroken rode bloedcellen uit het lichaam worden gehaald. Bovenstaande klinkt misschien pijnlijk en vervelend, maar toch is onze ervaring dat veel cliënten dit niet zo beschrijven. We zien vaak dat cliënten enigszins gespannen de behandelkamer binnenkomen en bij het weggaan roepen dat het allemaal heel erg mee viel. Hoe kan dit toch?

Het vacuum zuigen

Voor wij beginnen met krasjes maken op de huid zuigen wij de cups vacuüm. Zoals wij eerder al beschreven zorgt dit ervoor dat het lichaam ontdaan wordt van stagnaties. Tevens zorgt het ervoor dat je huid minder gevoelig is voor de krasjes die wij daarna maken. Omdat wij dus niet meteen beginnen met het maken van de krasjes maar eerst de cups even op de huid laten staan, zal de behandeling minder pijnlijk zijn. Het strakke trekkerige gevoel van de cups zorgen ervoor dat het lichaam endorfine aan gaat maken. Dit is een natuurlijke morfine die het lichaam zelf aanmaakt en zorgt voor een pijnstillend effect. Dit verklaart ook waarom je de krasje minder voelt.

De krasjes tijdens de Hijama

Om de Hijama behandeling goed uit te voeren is het niet nodig om diepe krassen in de huid te maken. Omdat wij ervoor kiezen niet diep te krassen doet de behandeling niet onnodig pijn en is er een aanzienlijk kleiner risico op het overhouden van littekens. Veel van onze cliënten geven dan ook aan de behandeling helemaal niet pijnlijk te vinden. Sommigen vinden de krasjes zelfs wat kietelen. Je ziet cliënten dan ook zichtbaar ontspannen als we ze door de eerste krasjes hebben heen geloodst.

Iedereen is anders

Natuurlijk is het ook belangrijk om goed te onthouden dat iedereen anders is. Sommige mensen weten al van zichzelf dat ze de behandeling pijnlijk gaan vinden omdat ze bijvoorbeeld een gevoelige huid hebben. In dat geval is het een kwestie van heel even doorbijten. We proberen snel en efficiënt te werken waardoor jij niet te lang op de bank ligt. Vaak komen cliënten bij ons met specifieke klachten, en worden deze klachten aanzienlijk minder middels Hijama. Dan is de eventuele pijn die je ervaart tijdens de behandeling het dubbel en dwars waard. Tevens zullen wij indien je dat prettig vindt stap voor stap uitleggen wat wij doen en wanneer wij dat gaan doen. Zodat je met een prettig gevoel de behandeling start.

Ervaringen

Doet Hijama pijn? Wij horen heel graag jullie ervaringen van een behandeling in onze kliniek. Vond jij de behandeling goed gaan? Vond je het pijnlijk of juist helemaal niet? We horen het erg graag! Dit mag privé, maar uiteraard ook via een comment onderaan deze blog.
Reacties
Categorieën