Gezondheid
buro@succesvol-ondernemen.nl
Gezondheid
11/06/2019
4 min
0

Tips om griep te voorkomen

11/06/2019
4 min
0

8 tips om griep en verkoudheid tegen te gaan deze winter

Waarschijnlijk is het je niet ontgaan, het wordt weer kouder buiten. Voor je het weet staat het griepseizoen weer voor de deur. Verkoudheid is erg vervelend. We voelen ons zwak en kunnen niet goed functioneren.  Griep is zelfs nog wat erger en kan zelfs levensbedreigend zijn, vooral voor de ouderen en zwakkeren onder ons.

Voorkomen is beter dan genezen en middels deze blog geven we jullie effectieve tips om de kans op griep en verkoudheid te verkleinen. Helaas kunnen we nooit helemaal beschermd zijn tegen deze vervelende ziekten, maar we kunnen de kans dat we het oplopen wel doen afnemen.


https://youtu.be/2oisKKkbCW4

Tips om griep te voorkomen

1. Was je handen

Bacteriën verspreiden zich door de lucht, velen weten dit wel. Dit is echter niet de grootste reden waarom ziektes verspreid worden. Bacteriën kunnen tot wel 24 uur op oppervlaktes overleven. Om deze reden is het belangrijk regelmatig je handen goed te wassen. Dit vermindert het risico op de verspreiding van bacteriën. Let ook op met handdoeken op openbare plekken. Wanneer deze niet regelmatig verschoond worden kunnen deze veel bacteriën bevatten. Het beste kan je papieren handdoeken gebruiken, als deze er zijn.

Tips om griep te voorkomen Was je handen

2. Kleed je warm aan

Kleed je warm aan voor je de deur uit gaat. Wanneer je niet warm genoeg gekleed bent moet je lichaam veel inspanning verrichten om zichzelf warm te houden. Dit kost veel energie en hierdoor vermindert je weerstand. Hier kunnen bacteriën of virussen weer van profiteren. En vat jij kou of krijg je de griep.

Wist je trouwens dat 30% van onze lichaamswarmte verloren gaat via het hoofd. Vandaar dat het goed is om een muts te dragen wanneer je naar buiten gaat.

Tips om griep te voorkomen Kleed je warm aan

3. Probeer drukbezochte openbare plekken te vermijden

Mensen zijn dragers van virussen en bacteriën. Wanneer je een drukbezochte plek, die slecht geventileerd is bezoekt, loop je meer risico op een besmetting. Gelukkig beschikken we wel over een krachtig afweersysteem, die de meeste virussen en bacteriën de kop in kan drukken.

Wist je trouwens dat de centrale verwarming ervoor kan zorgen dat je neusslijmvlies opdroogt? Hierdoor ben je vatbaarder voor een besmetting.

Tips om griep te voorkomen

4. Slik extra vitamines

Probeer ook tijdens de winter voldoende te letten op je voeding. Eet genoeg groente en fruit, en neem extra vitamines waar nodig. Dit is goed voor je algehele gezondheid en geeft je immuunsysteem een echte boost.

Daarnaast kun je probiotica innemen, dit zijn goede bacteriën. Deze zijn, net als vitamines, goed ter ondersteuning van het immuunsysteem

5. Regelmatig sporten

We kunnen het niet vaak genoeg benoemen, onderschat de kracht van sport niet. Sporten is goed voor de gezondheid en het immuunsysteem. Het zorgt voor een verbetering van de bloedsomloop en is goed voor hart -en vaatziekten. Ook zorgt regelmatig bewegen voor vermeerdering van lymfocyten in het immuunsysteem. Lymfocyten spelen een rol in ons afweermechanisme. Simpel gezegd kun je ze vergelijken met krachtige ‘soldaten’ die ongewenste indringers opsporen en vernietigen.

6. Slaap voldoende

Slaaptekort maakt je vatbaarder voor infecties. De aanbevolen hoeveelheid slaap is 7-8 uur, maar hoeveel iemand daadwerkelijk nodig heeft verschilt per persoon. Een chronisch tekort aan slaap zal vroeg of laat zijn tol eisen. Daarnaast kan onvoldoende slaap ervoor zorgen dat je sneller geïrriteerd raakt en minder goed kan omgaan met stressvolle situaties.

Tips om beter te slapen

Heb jij problemen met slapen en kan je wel wat tips gebruiken? Lees dan onze blog over slapen »

7. Habba sawda als natuurlijk supplement

Habba sawda natuurlijk, deze zal vaker de revue passeren in onze blogs. Dit krachtige zaadje zorgt, net als regelmatig sporten, voor een toename van het aantal lymfocyten. Habba sawda versterkt je immuunsysteem en daarnaast zijn virussen en bacteriën er niet zo dol op, het is een goed antiviraal en antibacterieel middel.

Daarnaast is Habba sawda goed voor een breed scala aan klachten zoals diabetes, hoog cholesterol, pijnklachten en nog veel meer.

Habba Sawda

8. Hijama voor het immuunsysteem

En ‘last but not least’, Hijama is een geweldige methode om je immuunsysteem een ware boost te geven. Hijama werkt reinigend en ontgiftend. Het verwijderd afgebroken rode bloedcellen en afvalstoffen uit het lichaam. Hierdoor wordt het zelfgenezend vermogen van het lichaam gestimuleerd en komt deze weer in balans.

Hijama Kliniek heeft een speciale behandeling ontworpen om het immuunsysteem een extra boost te geven. Deze behandeling heet ‘reiniging lymfatisch systeem’. Het lymfatisch systeem speelt een essentiële rol in de afweer van het lichaam en de afvoer van afvalstoffen. Door een stimulering van een betere circulatie van het lymfevocht krijgt onze afweer een echte oppepper. Een goede voorbereiding op de lange winter.

Meer weten over deze behandeling, lees meer hierover op onze website »

Wil jij op de hoogte blijven van onze berichten en meer gezondheidstips ontvangen? Like onze FB en Instagram pagina als je niets wilt missen.


Ken jij iemand die snel verkouden wordt? Vergeet dan tips om griep te voorkomen niet te delen.

Reacties
Categorieën